Tjenester
Start en samtale. Skap begeistring.

Markedsføring er en samtale. En samtale som finner sted i søkevinduet, butikken, media, sosiale media og ansikt til ansikt. Vi snakker med hverandre og om hverandre. For å bidra i samtalen kreves det innsikt, kreativitet og teknologi. Vi i PLAY hjelper våre kunder til å snakke med sin unike stemme i content marketing, performance, PR, event og tradisjonell reklame. Vi fokuserer alltid på å skape den mest effektive løsningen for å nå både kortsiktige og langsiktige mål.
PLAY Reklamebyrå tilbyr alle tjenester innen kommunikasjonsutvikling – fra strategi og rådgivning, idé og konseptutvikling, til design og ferdig produksjon. Vår misjon er å skape resultater ved å løse kundenes utfordringer på nye og mer effektive måter.
Vi har noen av landets sterkeste merkevarer som kunder, men jobber også med mellomstore og mindre organisasjoner. Vi har samarbeidet med flere av kundene våre siden Play ble etablert i 2005. Våre kunder har én ting til felles: De forventer tydelige resultater av samarbeidet med PLAY. Vi har derfor høyt fokus på å utvikle de mest resultatbringende løsningene for våre kunder. Med over 10 års erfaring fra å løse utfordringer for noen av landets sterkeste merkevarer, mener vi selv at vi har et godt grunnlag for nettopp det.
Kontakt oss gjerne for en uforpliktende samtale om hvordan vi kan skape gode resultater sammen.
Strategi
Innsikt og planlegging.

Effektiv marketing er å møte et ønske eller behov hos målgruppen.
Vi kan hjelpe deg med å finne ut alt om kundene dine og målgruppen din. Ved å analysere dine kunders og din målgruppes atferd, mediavaner, ønsker og behov skaper vi en effektiv kommunikasjon hvor både nåværende og potensielle kunder opplever å bli møtt på hjemmebane.
God branding er å fremstå med integritet.
Vår viktigste jobb er å skape engasjement, involvering og handling hos dine kunder og øvrige målgruppe. Samtidig skal vi sikre og forsterke din merkevare. Som avsender skal du være gjenkjennelig på alle flater, fra første treff på google, til produktet ditt havner hjemme hos forbruker. Det krever en solid kommunikasjonsplattform i bunnen, en gjennomarbeidet content plan og en strategi for spredning.
Branding
Kreativt arbeid og utforming.

Kreativt konsept
I idé-arbeidet brukes strategien som utgangspunkt for å løse alle merkevarens kommunikasjonsoppgaver, fra nettsider til salgsmateriell. Slik er man sikker på å skille seg fra konkurrenter og presentere bedriften på en måte som dekker et ønske eller behov i hele målgruppen. Målet for prosessen er alltid å utvikle et konsept som forteller merkevarens unike historie, gjennom aktiviteter, språk og design.
Design
Den grafiske designprofilen til et selskap er med på å tydeliggjøre bedriftens personlighet. Den bærer mening og former folks oppfatning av merkevaren. Fra overordnet designprogram til pakningsdesign holder PLAY fokus på hvordan designet er en del av kommunikasjonen og forteller riktig historie om bedriften, merkevaren og produktet.
Teknologi
Implementering, spredning og optimalisering.

Det blir stadig enklere å segmentere seg frem til hvor man når kundene og målgruppen sin. Utfordringen ligger i å utvikle budskap og aktiviteter som passer inn i de mange forskjellige kundemøtene. Når er de motiverte for å bruke penger? Når passer det bedre å inspirere eller underholde? Trenger de kanskje mer informasjon? Etter at man har lansert en kampanje fins det en rekke muligheter for å spisse og optimalisere budskap, og mekanikker for å sikre at man får mest mulig igjen for investeringen sin. Denne prosessen med analyse og tilpassing av kampanjer, begynner raskt etter lansering.