Ny visuell profil – SMAK2020

SMAK2020 - nordens viktigste møteplass for mat og drikke

Kommunikasjonsplattform og visuell identitet

OPPGAVE:

SMAK er nordens viktigste møteplass for alle som jobber med mat & drikke. Her vil nyheter presenteres, framtidens måltider og matkultur vises fram og ny teknologi og løsninger skal inspirere til videreutvikling og økonomisk optimalisering.

For å sikre riktig kommunikasjonsplattform i den videre satsningen, ønsket Norges Varemesse å utvikle ny tekstuell og visuell kommunikasjon. PLAY har tidligere utviklet kommunikasjonsplattform og visuell profil for et helt nytt messekonsept på Norges Varemesse, Foodscape. Basert på dette gode samarbeidet, fikk PLAY den heldige oppgaven med å utvikle ny visuell profil for SMAK.

LØSNING:

SMAK2020 er et arrangement for en veldig bred målgruppe innenfor Horeca, både hva gjelder publikum og utstillere. Målgruppen har høy lojalitet men samtidig store forventninger til hva arrangementet kan tilføre av ny kunnskap og inspirasjon. PLAY har utviklet et design som skal kommunisere viktige verdier på tvers av ulike målgrupper, det skal ha lang levetid og kommunisere at SMAK2020 er den viktigste møteplass for alle som jobber med mat og drikke.