Kjenn pulsen!

Få mer ut av legebesøket

Digital kampanje for LHL.

Oppgave:

«Kjenn pulsen» var et samarbeid mellom LHL (Landsforeningen for hjerte- og lungesyke) og Pfizer som satte fokus på hjerteflimmer.   

Blant alle nordmenn som er født før 1953 gjemmer det seg 50 000 uoppdagede tilfeller av hjerteflimmer. Det er viktig at så mange tilfeller som mulig blir avdekket. Hjerteflimmer kan nemlig føre til hjerneslag.

I løpet av kampanjens 3 uker var målet å nå alle i målgruppen via facebookposter og bannere og ikke minst – få dem til å kjenne på pulsen.

På landingssiden for kampanjen kunne man lære mer om hjerteflimmer, hvordan man kan kjenne pulsen selv og registrere resultatene på riktig måte.

Løsning:

Ujevn puls er bare ett av symptomene på hjerteflimmer, og de aller fleste av dem er små ubehageligheter som vi alle kan oppleve i blant.

Den viktigste historien å fortelle på facebook var at når du har nådd en viss alder så kan du ikke lengre være sikker på om ubehaget skyldes aktiviteten du holder å med eller om det er et symptom på hjerteflimmer.

Vi brukte bilder av mennesker i målgruppen som alle var i situasjoner hvor man ikke kan si med sikkerhet hva ubehaget kan skyldes og konkluderte med at det du selv kan gjøre for å finne ut om du har hjerteflimmer er å kjenne på pulsen.