God alene. Best sammen.

Profilering for NTG

Digital kampanje på Facebook, Instagram og Snapchat

OPPGAVE:
Norges Toppidrettsgymnas kombinerer toppidrettssatsing og utdanning , og de har en ledende posisjon som Norges første på feltet og med flest medaljevinnende elever. NTG hadde et ønske om å bevare posisjonen de har bygget, men å fornye seg og styrke sin profilering utad. Etter en byråkonkurranse fikk PLAY oppgaven med å bygge en ny kommunikasjonsstrategi. Hovedmålgruppen er fremtidige elever og foreldre, i tillegg til et ønske om å profilere seg for en bred målgruppe for å beholde en attraktiv posisjon på nasjonalt nivå.

LØSNING:
PLAY har utviklet strategi, posisjon og merkevareplattform.
I forbindelse med skolestart har PLAY jobbet fram et kreativt konsept og en digital kampanje for å lansere NTGs nye retning. Kampanjen gjøres i samarbeid med Amidays, som står for digital annonsering. Kampanjen er en lansering av den nye pay-offen “God alene. Best sammen” og formidler NTGs tankegang og metode; troen på at det er i fellesskap man lykkes og fokus på å se hele eleven. Kampanjen består av videoer på Facebook, Instagram, Snapchat og display-annonser. Med råskap og idrettsglede får vi se NTGs ulike idretter i et unikt fellesskap, der man er gode alene, men best sammen.