FINDUS – lansering i butikk

Findus presenterer Wok med tilsatt saus

"Curry on. Go coconuts"

OPPGAVE:
Findus sitt merkeløfte er å inspirere til smarte vaner og matlyst med god samvittighet, og har relansert en rekke kjerneprodukter med tydelig smaksprofil. For å øke smaksopplevelsen og å rekruttere nye brukere lanserer Findus Wok med tilsatt saus, hhv “Creamy coconut wok” og “Hot red curry wok”. I den forbindelse utlyste Findus en byråkonkurranse om å utvikle en kreativ og effektfull lanserings-kampanje i dagligvarehandelen som skulle trigge til kjøp og gjenkjøp.

LØSNING:
PLAY gikk av med seieren i denne byråkonkurransen! Basert på smaksopplevelsen fra de to lanseringer har vi utviklet et kampanjekonsept  under tittelen “Curry on. Go coconuts”. En aldri så liten revolusjon i dagligvarehandelen har vi også fått til, nemlig utvikling av skjermer med visning av film for å støtte øvrige kampanjebudskap i butikk. Kampanjen inkluderer, foruten plakater og skjermer, demo i butikk.