Lanseringskampanje
Mæst Fesk
Kampanje i butikk for Lofotprodukt
OPPGAVE:
Lofotprodukt AS er en sjømatprodusent som ble etablert i 1994. I 2013 ble Lofotprodukt kåret til Årets mat- og drikkeprodusent av NHO, og Årets sjømatbedrift av Intrafish og Fiskeribladet Fiskaren. Etter at Lofoten i 2012 lanserte fiskeburgere med 80% fisk, tok det kun få år før konkurrentene kom etter.
Lofoten ønsker å ta tilbake lederrollen i andel fisk ved å lansere fiskeburgere med 86% fisk.
OPPGAVE:
For å signalisere at Lofoten fortsatt står for de beste produktene, fikk PLAY utfordringen med å skape en tydelig og troverdig kommunikasjon i butikk ved lansering av fiskeburgere med 86% fisk. Vi tok tak i essensen i merkevaren til Lofoten og det at de nå igjen inntar lederrollen ved å tilby produkter med mest fisk. For å skape et tydelig blikkfang i butikk etablerte vi konseptet “Mæst Fesk”. Materiell i butikk består av salgsutløsende plakater, gulvfolie og oppskriftshefte.




