Stå opp for en god frokost

God Frokost-dagen

TINE hyller frokosten

OPPGAVE:
Mens de fleste aktørene i dagligvare fokuserer på matpakken om høsten har TINE valgt å gå sin egen vei. De har satt fokus på frokosten. Både frokostene med knapp tid og de med god tid. Uansett hva slags morgen du har finnes det en frokost for deg og TINE er behjelpelige med å finne den.

Lansering av en ny merkedag
For å sikre at frokosten får den plassen den fortjener har TINE tatt initiativ til lanseringen av God Frokost-dagen. De har fått med seg Nortura og Møllerens på å markere dagen. 

PLAY har hatt oppgaven med å utvikle kommunikasjonen rundt verdens første God Frokost-dag. En dag som skal markeres den første lørdagen i september, i all overskuelig fremtid. 

LØSNING:
I butikkmaterialet og brosjyren til kampanjen finner man inspirasjon til frokostbordet og tips som gir litt mer tid til å nyte frokosten. 

I de digitale formatene har kampanjen hatt fokus på å spre budskapet om God Frokost-dagen. Når den er, hvorfor den er og hvor all den deilige maten vi kan nyte hver eneste morgen kommer fra. 

Alle produsentene som er med i kampanjen er eid av norske bønder selv. Dette er de samme bøndene som hver dag står opp ekstra tidlig for å lage frokost til oss, fra bunnen av. De fortjente naturlig nok en plass i kommunikasjonen. 

Tusenvis av frokoster servert.
Hver dag i uken frem til God Frokost-dagen ble det servert frokost til pendlere i og rundt Oslo. Pysjkledde entusiaster delte ut 20 000 nistepakker med frokost. I tillegg fikk 50 heldige familier en komplett helgefrokost levert på døren på selve God Frokost-dagen 2. september. Disse ble trukket ut blant 1700 innsendte forslag på Facebook.

Play har utviklet idé og kreativt konsept, visuelt uttrykk, alt av materiell og SOME-aktiviteter.