Festen er ikke over, det er fortsatt kake igjen


PLAY Reklamebyrå hadde 10-års jubileum i 2015, noe vi markerte med en spennende og engasjerende feiring på Facebook. Nok en gang takk til alle våre kunder og samarbeidspartnere som gjorde det mulig å arrangere en heldigital bursdagsfest med et overraskende høyt engasjement gjennom en hel dag!!

Spesielt hyggelig er det at jubileumsåret 2015 har representert vårt beste år så langt hva gjelder både omsetning og kundetilgang. Dette er også året da digitale leveranser og content har skutt fart.

I 2015 har vi sett at den tradisjonelle kundereisen har blitt ytterligere fragmentert og at mange tidligere modeller for kommunikasjon er blitt utdaterte. At begrepet ”mobile first” forsvant like fort som det kom beviser omstillingsevnen vi må forholde oss til, nå er det kontekst for brukeropplevelsen og skjermstørrelser som utgjør hovedfokuset når kommunikasjonen skal utvikles. Mao å optimalisere innhold i alle leddene i kundereisen, da er det ikke tilstrekkelig å kun optimalisere innhold for mobil-kommunikasjon, men å tilpasse kommunikasjons- innholdet til de ulike skjermer og plattformer som utgjør hverdagen til en potensiell kunde i hans eller hennes kundereise frem mot kjøp.

Det er varslet at 2016 er året da den store plattformkrigen vil utspille seg, dvs at markedsbudsjettene i større grad vil flyttes fra å drive digitale målgrupper inn på hjemmesider for konvertering – til plattformer der målgruppene er. Dette er noe vi er godt forberedt på – ikke minst gjennom den erfaringen vi har gjort oss på utvikling av digitale kampanjer for noen av landets sterkeste merkevarer.

Viktigst av alt for den videre utviklingen av PLAY er at vi gjennom de siste 10 år har bevist at vår styrke ligger i å være et breddebyrå! Det har gitt oss nyttig erfaring, kompetanse og kunnskap. Det har også gjort oss mindre sårbare og i stand til å fange opp og ta hensyn til hyppige endringer i teknologi og kundebehov.

Vi er optimistiske og vil allerede nå spå om at PLAY vil etablere et godt grunnlag for de neste 10 år i 2016. Det vil bli store utfordringer og tøffe slag om viktige kunder – men den nye hverdagen kan umulig bli kjedelig. Salg i butikk/dagligvare vil utgjøre en like stor del av våre kundeleveranser som digitale og sosiale leveranser for små og store kunder. Content vil imidlertid være et område der vi kan love mange spennende, innovative og kreative løsninger fra PLAY i 2016.

Festen er ikke over, vi vil fortsatt tilstrebe å servere byens beste kaffe til nåværende og nye kunder, med bakst fra gode kontakter i bykjernen rundt Grensen 8!

Velkommen og godt nytt år!

2017-11-16

PLAY søker blid og dyktig konsulent

2017-03-01

Ny Art director hos PLAY

2016-11-07

Nytt kreativt team i PLAY

2016-01-05

Festen er ikke over, det er fortsatt kake igjen

2015-09-16

Måling på tvers av digitale kanaler

2015-05-29

United Bakeries er ny kunde hos PLAY

2015-04-15

PLAY Reklamebyrå 10 år!

2015-03-10

Facebook størst på video på mobil

2014-12-03

Plug and PLAY med gode resultater!

2014-09-01

NTBinfo – ny kunde til PLAY

2014-08-14

Utfordringen med Facebook-side og organisk rekkevidde

2014-06-19

Video – spydspissen i “Content marketing strategien” i 2014?

2014-05-27

PLAY skaper økt inspirasjon og kjøpslyst ved frysedisken

2014-05-23

Tekstforfatter til PLAY

2014-05-04

KF-medlem 114