Måling på tvers av digitale kanaler


I et frokostmøte nylig i regi av Markedsforeningen delte Bente Sollid Storehaug nyttig kunnskap om hvordan bruk av data er en forutsetning for å skreddersy kundereisen i den digitale hverdagen vi nå er en del av. Dvs hvordan ta bort all støy fra kanalene for å kunne møte kundene der de er i beslutningsøyeblikket og  sikre riktig avkastning på markedsføringen gjennom å skreddersy en bedre kundereise. Et spørsmål vi alle bør stille oss er hvor godt vi egentlig kjenner kundens digitale DNA. Løsningen er å kartlegge alle berøringspukter med en merkevare som en kunde har ute på nett. Da sitter man med mye data som må analyseres, men merkevarer som segmenterer kundebasen har 6 ggr større NPS (Net Promoter Score) enn de som ikke gjør det. Mulighetene ligger i å være responsiv etter innhold, dvs bruke kundeinnsikt til å lage innhold som er relevant og engasjerer. Kundereisen er mao ikke lineær, mulighetene (og utfordringen) ligger i å fange opp kunden på riktig tidspunkt. Data om kundens atferd på nett is king, spesielt om man kan oppdatere innhold i sanntid etter kundens faktiske atferd på nett!

2017-03-01

Ny Art director hos PLAY

2016-11-07

Nytt kreativt team i PLAY

2016-01-05

Festen er ikke over, det er fortsatt kake igjen

2015-09-16

Måling på tvers av digitale kanaler

2015-05-29

United Bakeries er ny kunde hos PLAY

2015-04-15

PLAY Reklamebyrå 10 år!

2015-03-10

Facebook størst på video på mobil

2014-12-03

Plug and PLAY med gode resultater!

2014-09-01

NTBinfo – ny kunde til PLAY

2014-08-14

Utfordringen med Facebook-side og organisk rekkevidde

2014-06-19

Video – spydspissen i “Content marketing strategien” i 2014?

2014-05-27

PLAY skaper økt inspirasjon og kjøpslyst ved frysedisken

2014-05-23

Tekstforfatter til PLAY

2014-05-04

KF-medlem 114