Video – spydspissen i “Content marketing strategien” i 2014?


Med Content-marketing og en sterk trend i 2014 på at merkevarer flytter mediespending fra betalte til egne medier, er bruk av video i ferd med å få en dominerende rolle.

Vi vil gå så langt som å si at video bør bli spydspissen i enhver Content marketing strategi. Økt mobilbruk/nedlastingshastighet av filmer, synlighet gjennom Video SEO, trafikk fra YouTube og undersøkelser som viser at over 50% av de som ser en video på et nettsted velger å følge call to action, er viktige stikkord.

Vi har utviklet mange filmer for kjente merkevarer som kan bekrefte dette, men vi mener at spesielt også små og mellomstore organisasjoner raskt vil kunne se hvor effektivt film kan kommunisere produktfordeler og leverandørkriterier – og forenkle beslutning hos målgruppen om å velge nettopp kundens produkter.

Bruk av korte informasjonsfilmer i markedskommunikasjonen er noe vi har hatt sterk tro på siden vi startet opp for 9 års siden, vi har derfor opparbeidet oss god kompetanse på filmproduksjon.

PLAY har nettopp utviklet informasjonsfilmer for TINE under temaet “Hvordan lage milkshake”. Filmene er lagt ut på Youtube, TINE.no – og vil i løpet av sommeren også være å finne på Instagram. Blant andre som har benyttet seg av PLAY sin kompetanse på dette området er Pfizer, Aker Solutions, Friprog og Melk.no.

Kontakt oss gjerne for mer informasjon om hvordan video kan hjelpe deg med økt trafikk og konvertering.

Se referanser her:
Se også 3 kundeintervjuer her (nederst på siden) – Pfizer, Friprog og Aker Solutions forteller om hvorfor de har stor tro på bruk av film i markedskommunikasjonen – og hvorfor de har valgt PLAY som samarbeidspartner.

2017-11-16

PLAY søker blid og dyktig konsulent

2017-03-01

Ny Art director hos PLAY

2016-11-07

Nytt kreativt team i PLAY

2016-01-05

Festen er ikke over, det er fortsatt kake igjen

2015-09-16

Måling på tvers av digitale kanaler

2015-05-29

United Bakeries er ny kunde hos PLAY

2015-04-15

PLAY Reklamebyrå 10 år!

2015-03-10

Facebook størst på video på mobil

2014-12-03

Plug and PLAY med gode resultater!

2014-09-01

NTBinfo – ny kunde til PLAY

2014-08-14

Utfordringen med Facebook-side og organisk rekkevidde

2014-06-19

Video – spydspissen i “Content marketing strategien” i 2014?

2014-05-27

PLAY skaper økt inspirasjon og kjøpslyst ved frysedisken

2014-05-23

Tekstforfatter til PLAY

2014-05-04

KF-medlem 114